نحوه درخواست ریفاند در گوگل ادز

ریفاند در گوگل ادز (Refund) یا بازپرداخت پول ، به عملیاتی گفته می‌شود که شما به دلایل مختلف مانند دریافت کلیک‌های مشکوک و فیک، بسته‌شدن اکانت یا منصرف شدن از تبلیغات، درخواست عودت مبلغ باقیمانده را به گوگل ارسال می‌کنید.

اگر قبلا این کار را انجام نداده‌اید نگران نباشید این فرآیند خیلی پیچیده نیست. ما با استفاده از تجربه‌های قبلی خود به شما نحوه صحیح این کار را آموزش خواهیم داد.

ریفاند به دلیل کلیک‌های مشکوک

اگر احساس می کنید کلیک هایی که کمپین شما دریافت می کند کلیک های واقعی نیستند و یا تعداد کلیک‌های گوگل ادز با تعداد بازدیدهای وب‌سایت همخوانی ندارد می‌توانید درخواست خود را با تکمیل این فـرم به گوگل ارسال کنید.

گوگل درخواست شما را به دقت بررسی کرده و اگر کلیک‌هایی که بر روی تبلیغات شما انجام شده است را غیرواقعی و فیک تشخیص دهد، هزینه‌اش را به اکانت برمی‌گرداند.

یکی از نشانه‌هایی که می توانید به این موضوع پی ببرید CTR فوق‌العاده بالای کیوردهاست. به عنوان مثال اگر کلیدواژه‌ای دارای CTR بالای 100% است مطمئنا  آن کیورد کلیک‌های تکراری دریافت کرده است. البته معمولا گوگل این کلیک‌ها را شناسایی کرده و هزینه آن‌ها را به اکانت برمی‌گرداند.

برای مشاهده کلیک‌های تکراری محاسبه شده در اکانت می توانید ستون Invalid Clicks را به ستون‌های پیش فرض  در سطح کمپین اضافه کنید.

هرچه داده‌های بیشتری در فرم مورد نظر برای گوگل ارسال کنید شانس برگشت هزینه به اکانت نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال با شناسایی IPهای تکراری و درج آن‌ها در فرم درخواست می‌توانید باعث تسریع در روند فرآیند شوید.

ریفاند به دلیل منصرف شدن از انجام تبلیغات

گران بودن هزینه کلیک‌ها در برخی از کسب و کارها ممکن است باعث منصرف شدن شما از تبلیغات شود و یا به این نتیجه برسید که این روش تبلیغاتی آن چنان برای کسب وکار شما مناسب نیست و تصمیم بگیرید اعتبار شارژشده در اکانت را به حساب خود برگردانید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل ریفاند در گوگل ادز

وارد اکانت مورد نظر شوید.

بر روی آیکون آچار (Tools & Setting ) کلیک کرده و از تب SETUP گزینه PREFENCES را انتخاب کنید.

در صفحه جدید بر روی Account Status کلیک کنید.

در مرحله پایانی Cancel my account را انتخاب و SAVE کنید.

نکته: قبل از اینکه درخواست خود را به گوگل ارسال کنید لازم است از اطلاعات بانکی وارد شده در اکانت اطمینان حاصل کنید. اگر تمایلی به ادامه‌ی تبلیغات ندارید و می‌خواهید مابقی اعتبار به حساب شما برگردانده شود حتما از صحت اطلاعات بانکی خود در اکانت مطمئن شوید.

پس از کنسل کردن اکانت، در صورتی که در اکانت شما مشکلی وجود نداشته باشد، حداکثر تا 60 روز بعد از کنسلی، گوگل اعتبار باقیمانده را به حساب تعریف شده در اکانت برمی‌گرداند.

ریفاند به دلیل بسته شدن اکانت

ممکن است اکانت شما به دلایل مختلف از سوی گوگل بطور موقت یا دائم با پیغام Suspended مواجه شود. این پیغام معمولا در بالای اکانت و مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:

ریفاند به دلیل بسته شدن اکانت

بسته شدن اکانت از سوی گوگل می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما از مهمترین علت‌های آن می توان به:

استفاده از محتوای ممنوعه در متن تبلیغ و صفحه فرود

استفاده از گیفت کارت و کارت‌های اعتباری بدون هویت

عدم رعایت کپی رایت و شکایت سایت‌های دیگر

و… اشاره کرد.

برای اطلاع از قوانین گوگل بر روی این لینک کلیک کنید.

اگر اکانت شما به هر دلیلی بطور دائم بسته شود شما راهی جز ریفاند اعتبار نخواهید داشت. مراحل انجام این کار نیز مشابه مورد قبل است .

 در صورت نیاز به برقراری تماس مستقیم با پشتیبانی گوگل می‌توانید از این صفحه کشور خود را انتخاب کنید تا اطلاعات تماس برای شما نمایش داده شود.

سوالات متداول کاربران

  • آیا ممکن است مدت بازپرداخت مبلغ از طرف گوگل بیش از 60 روز طول بکشد؟

بله در شرایط خاص این امکان وجود دارد که این زمان تا حداکثر 80 روز افزایش یابد.

  • اگر گوگل اعتبار باقیمانده را به حساب من برگرداند می توانم دوباره از اکانت استفاده کنم؟

مشکلی در استفاده مجدد از اکانت وجود ندارد اما توصیه می‌شود برای تبلیغات خود از اکانت دیگری استفاده کنید.

  • اگر تنظیمات اکانت به اشتباه انجام شده باشد امکان پس گرفتن اعتبار از گوگل وجود دارد؟

خیر با توجه به اعمال تنظیمات اشتباه از طرف شما، در صورت ارسال درخواست گوگل آن را نمی‌پذیرد.

  • آیا پنجره ریفاند گوگل ادز را برای اکانت من انجام می دهد؟

اگر تبلیغات شما توسط شرکت پنجره فعال شده باشد ما در تمامی مراحل کنار شما هستیم.

  • آیا می توان اعتبار هدیه‌ای که گوگل به برخی از اکانت‌ها می‌دهد را به حساب خودم واریز کنم؟

خیر این اعتبار تنها برای نمایش تبلیغات استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه فعالسازی و تعرفه تبلیغات گوگل می‌توانید به صورت 24 ساعته با پشتیبانی آژانس دیجیتال مارکتینگ پنجره تماس حاصل نمایید.